Home » Unik » Koma Terkena Renjatan Elektrik Semasa Charger iPhone 4

Koma Terkena Renjatan Elektrik Semasa Charger iPhone 4

zulsyid.COM – Berbagi Artikel Seputar Dunia Internet dan Update Informasi Terbaru Bisa Anda dapatkan disini. Silahkan Baca artikel dibawah ini semoga menjadi bermanfaat bagi kita semua.

Kes kematian Ma Ai Lun yang terkena renjatan elektrik pada iPhone saat dicharge nampaknya bukan kes yang  pertama. Kes yang sama berlaku pada lelaki berumur 30 tahun bernama Wu Jian Tong yang terlantar  koma selama 10 hari akibat terkena renjatan eletrik pada iPhone 4 yang sedang dicharge.

  Dikutip dari Cnet, Wu Jian Tong pada tanggal 8 julia yang lalu ditemui terlentang di lantai setelah terdengar dia menjerit . Adik perempuan yang melihat Wu Jian Tong terkena renjatan elektrik dengan pantas  mencabut charger dan merasakan bahawa arus elektrik itu masih terasa saat dirinya apabila sudah mencabut charger iPhone 4 tersebut. 

  Wu Jian Tong pengsan akibat kejutan elektrik dan  juga diperkukuhkan oleh doktor di hospital tempat Wu Jian Tong dirawat.

  “Tidak diragukan lagi bahawa dia (Wu Jian Tong) koma akibat terkena renjatan elektrik” ujar doktor tersebut. 

 Wu Jian Tong masuk ke rhospital dalam keadaan tidak bernafas, tapi berjaya diselamatkan

  Sayangnya setelah 3 hari berlakunya insiden itu, keadaan tubuhnya kembali memburuk dan masih koma hingga kini.

  
 Terkena renjatan elektrik pada iPhone 4 bukan insiden yang pertama di china .

Wu Jian tong terlihat menangis kerana anaknya masih koma

 Setelah insiden tersebut, adik perempuan Wu Jian Tong mengatakan bahawa charger yang dipakai oleh kakaknya adalah charger KW dan bukan original dari Apple. Anehnya, charger dan iPhone 4 yang digunakan Wu Jian Tong tersebut masih dalam keadaan normal.

  2 kes yang menimpa pengguna iPhone di China menunjukan bahawa ada beberapa perkara yang mesti diperhatikan ketika mempunyai telefon pintar. Salah satunya ialah charger yang dipakai sebaiknya sesuai standard pengilang, hal ini dimaksudkan untuk mencegah hal-hal yang tidak diingini.sumber
Sumber : http://zamrispoon.blogspot.com/2013/07/koma-terkena-renjatan-elektrik-semasa.html